Dagen har bestått...

...av lite av det ena med det tredje.
Jag och Emil och Harry tog en promenad ner till Kullen
och tillbaks. Det är en jäkla bit att gå faktiskt, det känns så kort
när man kör bil, men icket. Det ska nog inte springas så mycket mer
denna vecka, jag har varit ut två gånger i typ 30 min, men jag känner
mig sliten och har underliga krampkänningar i ena låret. Det där med Aborrtjärn
var kanske ingen hit ändå. Haha. Så vi tog ut Harry på en långpromme istället.
Han tyckte att det var helt ok. På hemvägen hittade han en 3 meter lång pinne
(nej jag överdriver inte, den var garanterat 3 meter!) som han bar på hela vägen upp för
Kullebackarna. Höll sig 10 m bakom oss och smög som fram med pinnen i munnen.
Den var nog lite svår att balansera.
En dam sprang om oss och garvade lite åt våran hund.

Sedan var vi på återträff med föräldragruppen. Det var ett gäng bebisar
som tjorvade på och kikade på varandra. Emil verkade uppskatta sällskapet.
Ett tag iaf, sen vart det lite trist tyckte han. Han är en aktiv kille som behöver
en hel del stimuli. De flesta andra var nöjda med att sitta och pula på med
nån trasa eller leksak (verkade det som iaf, men jag kanske inte märkte ifall
de också blev otåliga, hade fullt upp med att koncentrera mig på min egen unge.
Hur gör flerbarnsföräldrar?!), men Emil nöjer sig inte med det i så långa stunder.
Han vill röra på sig och stå och jassa och tjorva. Men det gick bra och det
var roligt att se alla andras bebisar också. Och han satt faktiskt stilla medan
de andra bebisarna var vakna, då hade han nåt att titta på, men så somnade de
en efter en och då blev han lite less.

På lördag åker lillasyster tillbaka till Nueva de Stockholmo och till sin nya bostad.
Lite trist är det, men vi ska åka på en weekend dit i september då Björn ska
springa Lidingöloppet. Så då får vi träffa henne igen. Både hotell och flyg är bokat.
Klart och betalt. Ska nog ta en vända till Liikavaara zumorgen och ta farväl ändå.
(Dramatiskt, eller hur?)

Jaja. Fasen, om den här bloggen ska bli mer spännande än så här,
så måste jag nog hitta på fler spännande grejer att göra på dagarna. Det går bara
att krama ur så mycket bloggstoff ur en dag fylld av matning av barn,
hundpromenader, handling på Coop, disk och andra likvärdigt spännande
grejer. Insiktsfullt.

Godnatt mamma (och Karin, ifall du läser...och Lola tror jag läser också...och Anna)

Kommentarer
Postat av: camilla

Och jag läser också och tycker faktiskt att dina val av ämnen inte är helt tokiga -matning av barn, promenader etc. Det är väl trots allt ett värdefullt liv=) haha..



//Camilla och Tova

2009-08-13 @ 23:41:08
Postat av: Ann-Louise

Jag läser oxå :)

2009-08-14 @ 17:21:29
Postat av: Lola

Go natt söte vän! Jag vill förgylla en av dina dagar snart, så kan du göra ett helt blogginlägg om det :) Puss

2009-08-14 @ 20:41:40
Postat av: Anna

God natt Soffe, och Emil! Kommer sakna er ordentligt, snart ses vi ju dock :) KRAM!

2009-08-14 @ 20:52:33
Postat av: karin

jag följer din blogg slaviskt =) blir alltså glad när du har uppdaterat den ;) lavv ju

2009-08-15 @ 14:12:05
Postat av: Roger Pontare

Jag är också en storkonsument av denna blogg!

2009-08-15 @ 14:12:47
Postat av: Pennysson

Ja, ens liv är väl inte så spännande som man skulle vilja när man har barn. Det är ju mycket mat och sovtider och styrande av barnvagn. Själv har jag ätit mycket glass och bullar i sommar. Kan närmast likna mig vid en understimulerad innekatt som äter för att den har tråkigt. Men jag har en weekend i Helsingfors att se fram emot i höst! Utan man och barn. Precis vad jag behöver! :-)

2009-08-18 @ 17:51:40
URL: http://pennysson.blogg.se/
Postat av: Lilla Rüle

Nu är jag också på banan och kommer också att läsa, så jag vill också ha ett godnatt framöver. Jag lägger mig vid 22.00 tiden, så strax innan skulle passa bra.

2009-09-03 @ 10:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0