Hej hopp

Idag fyller lilla Emil 4 månader! Gratulerar till honom. Han firade
dagen med att bajsa ensådär 4-5 gånger och däremellan
tog han en promenad till Konsum med sin gamla mamma, sprattlade
med naken stjärt på lekmattan, sög på sina strumpor, tog en tupplur
med pappan och en annan med mamman, och sist men inte minst
så smakade han på lite potatismos! Det mottogs med relativt positiva
reaktioner till en början, tallriken var fin och bordstabletten var ännu finare.
Men sen när han hade smakat sig less (efter högst 1 tsk) så var det äckligt
och han fick rysningar i hela kroppen. Ni ska få bilder. Lookilooki.
             

Mamman har varit en riktig husmor och både lagat mat (oftast är det B som
står för matlagningen) och sytt (det gör B däremot aldrig) under veckan.
Jag var och bläddrade i Pennyssons arkiv (min pyssliga vän, googla Pennysson för
att hitta hennes pysselblogg, jag vet inte hur man länkar, måste lära mig det, dock)
och såg då en bild på en jättefin åkpåse som hon sytt till Skruttens vagn och då slog det mig
att vi faktiskt behöver en höst/vår åkpåse till Emlans vagn. Vinterpåsen är lite varm
änsålänge och endast filt känns lite kallt. Sagt och gjort.
Jag använde mig av ett gammalt påslakan, en gammal tröja och en fleecefilt och
klippte hejvilt utan mönster och sydde ännu vildare, men det vart helt ok. Bildbevis finns.
           

Harry har åkt till stugan med Björns föräldrar och han stortrivs nog, får bada
obegränsat (bara han inte får kramp, det börjar ju bli rätt kallt...) och grisöra varje
kväll (kanske tur då att han badar mycket, han har ju lagt på sig lite under sommaren...).
Men det är lite tomt i huset utan honom, speciellt efter att Emil har somnat och
Björn har sprungit till jobbet (ja han springer till jobbet!). Jag blev lite nostaligisk
nu innan jag började skriva och kollade igenom alla gamla bilder från Umeåtiden
när Harry var valp. Bilder på min söta man (kittad för att springa iväg med sin lilla
ryggsäck och pannlampa) och hund (när han var valp) får avsluta dagens inlägg.
         


Det var det, gott folk. Kanske ändå måste blogga lite oftare, såhär långa inlägg
orkar väl ingen läsa?

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Pennysson

Fin påse du sytt!

2009-08-30 @ 16:14:15
URL: http://pennysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0