Mojmoj

Igår var Karin och Natte här och mös på. Vi åt paj (jäkligt god
vart den faktiskt, är rätt nöjd) och godis och drack massvis med
cola light. Det var som en flashback från gymnasiet faktiskt.
Emil sov sig igenom tjejkvällen och vaknade just när de hade
farit vid 12. Igår var första natten i hans nya större säng.
Han körde ju med vagga tidigare, men den började bli lite liten.
Förra natten när han vaknade och jag flyttade över honom till
våran säng så hade han lyckats snurra runt på mage i den där
lilla vaggan, så då insåg vi att det var dags att uppdatera.
Han rullar över på mage det första han gör när han vaknar och
behöver utrymmet. Han låg med armar och ben åt alla håll
och såg så härlig ut i går kväll. Fniss.

Vi har även tjuvstartat lite med välling på kvällen för att han ska
stå sig lite längre och förhoppningsvis börja sova mer än 2-4 timmar
i stöten på nätterna. Det verkar fungera lite grann. Men det handlar
nog inte bara om hunger när han vaknar på nätterna, det har blivit som
en vana för honom, så nu gäller det att försöka bryta den. Kanske inte
just nu - men inom en överskådlig framtid. Jag blir riktigt grön av
avundsjuka när jag hör om små, små bebisar som sover hela
nätterna utan att ens vakna och äta. Grön - I tell you! Jag måste
välja glädje.

I skrivande stund håller Björn på att hänga upp nya fina broräcken.
Det blir niiice. Jag ska ta mig an det kanske äckligaste rummet i
vårat hus - datarummet (fast egentligen är det inget datarum något
mer då vi flyttade upp datorn för ett par dagar sedan, mkt trevligare
att surfa medan Emil kan ligga och pilla på med sitt bredvid en. Det
är egentligen Harrys rum, han har sin halvsnuskiga soffa där och
det är sand och hundhår överallt därinne. Houva!) Det kommer
nog att bli frächst därinne också när jag är klar och datorn kanske
kan få flytta ner igen. När det är städat vågar man kanske t o m
lägga barnet på sin lekmatta där. Kanske.

Äsch. Nu bra. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Natte

Ja du soffe det var en riktigt god paj. Men du är ju bäst på pajer. Vi hade en riktigt myskväll, massa gott och massa prat :) Saknar det redan!! kram!

2009-10-05 @ 16:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0