Ouhf.

Skolan börjar göra sig påmind. Universitet alltså.
Jag fick brev igår om att jag får registrera mig till våren
och idag hade jag ett missat samtal från någon av mina nya
lärare. Men än är det lääänge kvar. Jag börjar studera först
efter jul, det blir min näst sista termin. Jippi. Snart är 5 års
studier ett minne blott. Eller en examen, kanske låter bättre.

Just nu spöööregnar det ute och det blixtrade och åskade
nyss också. Harry bara stirrade på mig när jag tänkte släppa ut honom
för en snabbdrill på gården. Han måste ha trott att jag har blivit
knäpp. Idag slipper jag faktiskt springa också p g a vädret.
Var ut i måndags, så om jag vilar idag så måste jag ut på
torsdag och lördag. No excuses.

När jag fyllde år (i april) fick jag ett presentkort på en ansiktskur
av min bror på det lokala SPAt, vilket jag uttnyttjade i måndags.
Det var lite axelmassage också, allt var mycket trevligt och
avslappnande. Det bästa är att jag har ett stort presentkort
kvar som jag fick av mina in-laws som kanske får gå till en
helkroppsmassage eller nåt. Sweet. Och förra måndagen
var jag och ansade mitt hår som hade blivit som en hjälm.
Det här med måndagar är inte så tokigt nu när man inte jobbar
eller pluggar.

Det här med sygrejen började på en lagom skala med åkpåsen,
ett projekt som jag klarade galant. Men sen eskalerade det
hela under helgen när Björn jobbade, Harry var i stugan och
Emil sov. Jag tappade tid och rum (som min svärfar sa när
han testade sin nya mossrivare i somras) och bara sydde och
sydde. Det blev kuddfodral och en sovklänning åt barnet, lite
extra remmar på åkpåsen så att den inte glider runt samt en
tantkappa åt Emil. Jag sydde om en av mammas avlagda jackor
och numera ser min lilla pojke ut som en tant i miniatyr. Lite
läskigt faktiskt. Ni ska få bilder senare.

Nu får det vara färdigbloggat för nu. Adieu.

Kommentarer
Postat av: mamma och numera mormor

Jag skrattade gott när du beskriver fenomenet "tappa tid och rum" jag måste säga att jag hade föreställt mig annat än att köra med mossrivare och du sitta vid symaskin är sådana tillfällen. Men nu vet jag att man kan det. Alltid lär man sig något nytt. Längtar efter att få se den lilla tantkappan på barnbarnet ett nytt babymode är skapat.

2009-09-02 @ 19:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0