Storm

Ja, det stormar ute och det har visat sig att jag börjar
oftast mina inlägg med en liten väderleksrapport. Hm.
Hursomhelst. Viktnedgången går framåt. Minus 6 hg (=60gram=0,6kg=600mg,
visst då, Anna?) denna vecka, vilket är helt ok. Det är bara så jäkla trist, men det
är ännu tråkigare att inte kunna utnyttja hela min garderob, så
det är bara att bita ihop. Jag får motivera mig varenda gång jag ska ut
och springa. Det går oftast bra när jag väl har tagit mig ut, men innan
jag kommer dit är det en kamp! Igår gick det tillochmed riktigt bra.
Jag och Gula Faran var som Batman och Robin där i skogarna. Nästan.
Zorro och Phillippe. Trasan och Banarne. Vi tog oss framåt i hyfsat hastighet
iaf och det kändes bra.

Till helgen är det körkickoff. Det ska sjungas hela helgen mer eller mindre
med någon irländsk karl som tydligen kan en massa om körsång. Blir
nog intressant. Det skall även inmundigas supé på Skogshotellet.
Ska bli kul att ha en aktivitet att roa sig med under hösten, man tappar som greppet
om dagarna lite nu när jag mest går hemma. Det flyter som ihop. Tur att det
börjar bli mörkt på kvällarna så kan jag skilja på dag och natt iaf. Haha.

Här kommer lite bilder, det har varit lite dåligt om dem i senaste inläggen
så nu får jag kompensera. Mycket nöje.

Emil i diverse mössor, en glad skit


Vad har vi mer då? Kanske efterrätter och godsaker?


Äppelkaka                    Vit chokladpannacotta   Rabarbersufflé
(kan endast ta åt mig äran för nr 1, pappa & Björn har gjort de andra.
Fråga: Hur går detta ihop med min viktminskningsplan? Nja, sådär, men det funkar)

Och! Lilla söta Emil har börjat få tänder i nederkäken! Det var ju alldeles nyss
han var såhär liten... (Se tidigare inlägg för en senare bild där han är iförd samma
mössa)


Nu får det vara bra! Häj!

PS. Hade visst inga bilder på tantkappa, de fanns på mobilen. Jag får
styra upp det till nästa inlägg. DS.

Kommentarer
Postat av: Lola

Åhhh soffe söt! Emil han är allt bra fin han :) Det värmer i hjärtat när jag ser på han :)



Önskar att jag vore i gällis (eller helst du och familjen här i Umeå) så hade vi oxå kunnat köra tokrace i skogarna! Jag har spring i benen,efter förkylningen!



Pusss

2009-09-09 @ 20:04:17
Postat av: Anna

Fy vad söt den där Emil är!



Din bristfälliga viktenhetskunskap tvingar mig att påpeka att 1kilogram=10 hektogram=100 dekagram=1000 gram



1 gram=1000 milligram



alltså 6 hekto=600 gram= 600 000 milligram



En jättekram från din besserwisser till syster!

2009-09-14 @ 01:32:35
Postat av: Soffeboll

Äh Anna, nu showar du bara!

2009-09-15 @ 11:01:44
Postat av: Anna

I know! Nån av oss måste ju kunna det här ordentligt.

2009-09-16 @ 20:16:45
Postat av: Lilla Rüle

Han är glad han, pojken din. Han var inte fullt lika glad när han hade Frans upp i ansiktet svängandes med en festiskartong och ett vasst sugrör... Vad har han emot Frans? Vi bara undrar...

2009-09-17 @ 10:04:58
Postat av: Soffeboll

Rüle, vi har inget emot Frans när han sitter still och och äter en mjölkfri chokladboll, det var ju det här med häftiga armrörelser som vi (läs: Emil, men vi håller enad front)inte var helt van vid. Frans är go.

Och Anna, jag önskar jag kunde säga att jag driver med dig med mina bristande viktenhetskunskaper men jag är verkligen skitkass. Tydligen.

2009-09-17 @ 10:58:04
URL: http://sofiasr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0