Årets första

inlägg! Joråsatt. Nu har jul och nyår varit och farit
och lika skönt är väl det. NOg gillar jag jul och allt
det där, men det är ganska skönt när det är
över också. Björne har börjat kalla mig Grinchen.
Hemska gubbe. Den första januari städade jag bort
alla julsaker förutom gardinerna. De ryker så fort
jag har skaffat ett par andra, ett par vita!

Jag och Emil och Harry har just varit ute på em prommisen.
Det är 20 minus och blåsigt. Det var fan inte skönt.
Björne jobbar eftermiddag hela veckan och det är
det tråkigaste. Hellre dagtid jämt, fast då får han ju
inga ledigveckor iofs. Det är som en domedagsstämning
över em veckorna. B är butter och tycker att han inte
"hinner göra nåntiiiinng!" före jobbet och jag går runt
och är less på hans butterhet, och längtar nästan lite
tills han börjar, men så blir det ju så tomt i huset på
kvällarna när det bara är jag och grabbarna hemma.
Och så kan jag inte fara och träna utan att skaffa barnvakt,
vilket jag ju iofs vet att det går att ordna ganska lätt, men
det blir ändå ett litet projekt. Em veckorna suger helt enkelt.

BTW. Har ju inte uppdaterat någonting om min kamp mot
att komma i mina gamla jeans. Det gick faktiskt bra ända fram
till just före jul. Jag var tillbaka på min ursprungsvikt före
Emil, men ett par kilo bort från min målvikt. Nu under jul har
jag gått upp två kilo, men har återupptagit mitt nya liv idag.
Nu har jag siktet inställt på min målvikt. Do it!

Nu är det dags att ta itu med mina sysslor. Vissa
dagar känns det fanimig som att man inte gör något annat!
Blä. Vilket muntert årets första inlägg....

Jo Emil har lärt sig ställa sig upp här under jul så nu
ställer han sig upp mot allt! Voine voine.

Kommentarer
Postat av: Pennysson

Gott nytt år!

2010-01-05 @ 16:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0